lördag 28 februari 2009

Ny styrelse

i veckan som har gått så har den lokala hyresgästföreningen på Österängen haft sitt årsmöte. En hel del medlemmar som hade hittat dit i vanlig ordning. Årsmötet valde en ny ordförande genom Sixten Johansson som tidigare har varit aktiv i Hyresgästföreningen. Gun Carlzon, Monika Josefsson och Kerstin Lindberg tackade för sig och jag vill här passa på och tacka dem för väl utfört arbete. De kommer att fortsätta att jobba med matlagets soppluncher för daglediga på torsdagar.

Den nya styrelsen fick förutom ny ordförande ytterligare 3 nya ledamöter. Elisabeth, Paulo och Rune hälsas välkomna till en spännande organisation som Hyresgästföreningen. De tillsammans kommer att jobba för att utveckla Österängen. Känns kul att jag får vara med och jobba med denna nya styrelse med de utmaningar som det kan ge.

I torsdags var jag på ett intressant seminarium hela dagen. Det handlade om hur man kan ta vara på ungdomars engagemang, viljor och behov i den kommunala verksamheten. Jag lärde mig en hel del där som jag kan omsätta även i vårt arbete.

Jag önskar alla mina läsare en god helg och säger att vi snart hörs igen.

Inga kommentarer: